NEWSFEED RTL Z:

NEWS:

    Lidl gaat voor de koppositie in Europa

    • 7/6/2016

    Lidl gaat voor de koppositie in Europa

    Lidl.png

    Zeker in economisch moeilijke tijden mogen retailbedrijven zich in de belangstelling van beleggers verheugen. De aandelen hebben defensieve kwaliteiten die het goed doen in barre tijden. De wereld is nog druk doende om de gevolgen van de Brexit te verwerken en menig belegger is op zoek naar meer veiligheid. Bij ER Capital denken we dat retail in deze donkere dagen een veilige haven is. Aandelen zijn ook nog interessant omwille van het vaak aantrekkelijke dividendrendement.

    De Duitse discounter Lidl is opgericht in 1930 door Josef Schwartz en Ludwig Lidl. In eerste instantie was Lidl een groothandel in tropisch fruit. Pas in 1978 opende Dieter Schwartz zijn eerste discounter. Hij was geïnspireerd geraakt door het succes van Aldi. Lidl is vandaag de dag onderdeel van de Schwarz Groep, maar binnen deze groep genereert Lidl meer dan 60% van de omzet. Die omzet kwam in 2014 uit op € 59 miljard.

    In 1988 startte Lidl met zijn internationale expansie en nu al zijn de Duitsers aanwezig in 26 landen. Het internationaal bedrijf is nu goed voor 66% van de totale omzet van Lidl. Het tempo van de internationale groei mag er zijn. In 2013 bedroeg die groei 14,1% en in 2014 11,2%. Die dynamische groei van de internationale omzet is te danken een hoog tempo van winkelopeningen en uitbouwen van bestaande winkels. Lidl kijkt daarbij niet op een paar centen. In 2014 steeg de capex met maar liefst 40% naar een waarde van € 2,5 miljard ofwel 7,3% van de omzet van het bedrijf. Met dit percentage neemt Lidl de koppositie in binnen zijn sector.

    Meer lezen: http://www.ercapital.nl/article/Lidl-gaat-voor-de-koppositie-in-Europa.html


     

    TWEETS